كايرو 360 … دليلك الشامل لمعرفة كل شيء عن القاهرة

القاهرة مدينة ضخمة، فيها مناطق سكنية كتير، ومهما كانت المنطقة اللي اخترت تعيش فيها، فلازم تتأكد أنك متابع جيد لموقع كايرو 360، اللي هيخليك تعرف كل حاجة حواليك، سواء أماكن أو ترفيه، أو تسوق، أو حتى مكتبات ومراكز ثقافية.

كايرو 360 باختصار شديد هو موقع حائز على عدة جوائز، ويُعتبر مجلة إلكترونية استثنائية هي الدليل الأشمل والأدق للحياة في القاهرة — أكبر العواصم الأفريقية.

بيستهدف الموقع بالدرجة الأولى القاهريين المقيمين في العاصمة والعرب الزائرين، وبيحتوي على موضوعات خاصة عن الأماكن المتعددة في القاهرة من مطاعم إلى معارض فنية ومحلات وغيرها.

بيحتوي الموقع على أجندة شاملة للأنشطة والأحداث الثقافية والاجتماعية والفنية في القاهرة.

انطلق الموقع لأول مرة في مارس 2010، وكبر بسرعة، وأصبح دليل القاهرة الأول على الإنترنت.

الموقع بيحتوي على أقسام كتيرة، زي قسم السينمات، واللي هتلاقي فيه تفاصيل كل السينمات في القاهرة، والأفلام الجديدة المعروضة فيها، سواء كانت أفلام عربية أو عالمية.

فيه كمان قسم أحداث، وده أقرب لأجندة فنية ثقافية هتلاقي فيها كل الأنشطة اللي بتحصل في القاهرة، سواء في المراكز الثقافية، أو المسارح، وكمان ساقية عبد المنعم الصاوي ودار الأوبرا المصرية.

عندنا كمان قسم كافيهات، واللي بننشر عليه مراجعات لتجربتنا في أهم كافيهات القاهرة، وبنقولك على السلبيات والإيجابيات في كل مكان بنروحه، وبنعرفكم أسعاره ومواعيده، وبنقولكم على عنوانه بالتفصيل وأجمد المشروبات اللي ممكن تلاقيها هناك.

أما قسم مطاعم، فهتلاقي فيه عرض لتجربتنا في مطاعم القاهرة، من خلال مراجعات بتحتوي على رأينا في الأكل والخدمة في المطاعم دي، وبنقولك كل التفاصيل اللي محتاج تعرفها علشان تحدد إيه أفضل المطاعم اللي لازم تجربها في القاهرة، سواء مطاعم شرقية، عالمية، أو حتى شعبية.

وفي قسم تسوق هنعرفك على أهم المحلات التجارية في القاهرة، اللي هتلاقي فيها كل اللي بتدور عليه، ده غير كمان قسم فن وثقافة اللي فيه أهم وأحدث الأخبار الفنية والثقافية الخاصة بالعاصمة.

عندنا كمان قسم الحياة في كايرو، واللي بننشر فيه كل حاجة بتهدف لتسهيل حياتك في القاهرة، وبتخليك عارف كل جديد من خدمات في العاصمة.

كايرو 360 هو موقع كل سكان وزوار القاهرة، علشان يستمتعوا بكل حاجة حلوة في العاصمة.

لمزيد من المعلومات الرجاء زيارة موقع:

www.cairo360.com

قد يعجبك ايضا